Про професійне самостверждення

15:20

Я оце завжди пишалася тим, що не кажу клієнтові "ні". Тобто там, де інші кажуть, це, мовляв, нереально, я кажу: "Ща подивимся і придумаєм". І так мені при цьому приємно, що усі навкруги дурні, а я одна така супер професійна. Ну, з віком починаєш розуміти, що не буває так, щоб прям усі були дурні, а ти один розумний. Короче, мої наблюдєнія.


Я працюю у суппорті вебсайтів. Звичайно, будь-яка система має свої слабкі місця та свої обмеження. Якщо сильно треба, то можно застосувати своє IT-кунфу та обійти ці обмеження. Але тут постає ряд серйозних морально-етичних питань.


  • Якщо ви працюєте в команді і ваш професійний рівень вищий за навички ваших колежок, то ви ризикуєте отримати додаткову роботу. Клієнт зрозуміє, що ви можете більше за інших, і почне звертатися прямо до вас.

  • Ви також установлюєте високу планку для усієї команди. Клієнт бачить, що як сильно насісти, то можна абсолютно все и починає вимагати більшого. До цього додається його обурення тим, що не всі можуть так, як ви.

  • Коли клієнт бачить, що ви зробили щось швидко, він не думає, що це наслідок вашої високої професійності. Він думає, що робота була легкою і тому не може коштувати багато. Тим більше клієнт любить рахувати, скільки таким макаром мільйонів ви можете на ньому заробити.

  • Клієнт звикає до швидкої вашої роботи и починає виставляти вам більше роботи. Він же заплатив вам за 9, скажімо, годин. Чого це ви будете півдня без роботи сидіти? От і виходить, що низькокваліфікований Пєтя за робочий день робить 3 завдання, а кваліфікований Шурік робить за той самий час 2 Пєтіні роботи. І ше половинку своєї. Шурік і отримує більше. Але не в три рази.

  • Чим більші і складніші завдання ви робите, тим більша на вас відповідальність. Тому на лєтучках ви часто будете винним за якісь проколи та зрив дедлайнів. Або просто за те, що проект не запустився вчасно. Більше того, оскільки ви берете на себе найскладніші завдання, усі шишки посипляться на вас. І клієнт не зрозуміє, що ви просто самий-самий і тому робите найскладніше. Більшість клієнтів повні лобзіки і вирішать, що ви найдурніший член команди.

  • Ну і крім усього прочого ви ризикуєте завалити себе роботою по саме горло чи вище.


І останнє. Клієнту невигідно, щоб ви були класним. Бо тоді доведеться вам класно платити. Якщо закопилити губу і прикинутись, що вони невдоволені, ви будете раді просто зберегти роботу. Яка там вже "прібавка"...

А що ще цікавенького?

0 comments

Шановні читачі